Måndag 23 April

Först av allt vill jag bara säga GRATTIS, GRATTIS! till min fina vän som fyller 20. önskar att jag hade varit hemma så vi kunde haft vår obligatoriska födelsedagsfilmkväll, massa film o såklart kladdkaka med hallon! <3 men tyvärr går ju inte det när jag bor 75 mil bort.

Detta är en av sakerna jag funderar på om dagarna när jag inte vet om jag ska stanna kvar här uppe eller inte. Hemma på ön har jag mina kompisar jag kan umgås med vid dem tillfällena när jag har tråkigt, här uppe har jag "bara" min kusin. Ändå umgås jag och hittar på betydligt mer om dagarna/kvällarna/helgerna här än vad jag skulle gjort hemma.

Meen här är jag utan jobb, inget särskilt att hitta på om dagarna, hemma hade jag ett timvikariat så jag iaf jobbade några dagar i veckan, men jag gjorde i princip inget annat än; jobba, va hemma o träna.

Här må jag vara arbetslös, men jag är ute o hittar på saker o träffar nya människor. Gör saker jag aldrig skulle gjort om jag inte var här, jag menar; åka rally på is, rally sm, fjällen, roadtrips, raggarrundor, tränar, lite mer rally osv osv. Sådant skulle jag aldrig gjort innan, o det har många påpekat här uppe " vilka äventyr du får vara med om" o ja det har jag verkligen. Dem är en del av det som gör det väldigt svårt för mig att bestämma om jag ska åka tillbaka hem igen.

Såå två alternativ har jag:

1- Åka hem o återgå till att bli timvikarie o tjäna lite pengar.

2- Stanna kvar här, vara med om äventyr, kanske tjäna några kronor på mina muffins och umgås mer med människor än jag skulle gjort på ön.

+ Är det ju bara till hösten, då det är dags att plugga.... Vilket också är ett stort frågetecken! Plugga i kalmar eller här uppe! Jag kan seriöst inte bestämma mig! Finns för mycket för o nackdelar med båda städerna.

På ett sätt vill jag stanna kvar här o ett inte, på ett sätt vill jag flytta tillbaka hem o ett inte. Det som är såå synd är att det är så långt mellan, vill bo i denna staden, men plocka ut en hel del saker från hemma o ta hit dem. Varför hade det inte bara kunnat vara typ en timmes bilresa mellan istället för 11, då skulle jag inte haft så stor beslutsångest.

För då hade jag kunnat få allt jag vill ha, men vi vet ju vad som sägs, du kan inte få allt du vill ha.

Vilket jag tycker suger just nu!

Oj, långt blev det, men ny fick ni iaf med lite tankar här som det varit dåligt av innan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0