Hårproblem på hög nivå!

Dem senaste dagarna har mest bestått av hårproblem o räddningsförsök av hår... Alltså mitt hår, jadu jag säger bara det, får lust att raka av det stup i kvarten för att slippa det. Meen det ska jag inte göra, blir däremot att kapa av håret i påsk förhoppningsvis, gammal frilla ska komma tillbaka för att börja på ny kula och försöka rädda mitt hår innan jag blir flintis.

Redan tunnt och slitet hår, missyckad blondering blev til brun frissa, stackars hår... Att jag inte lär mig att jag inte ska hålla på å färga håret, blir inte nöjd oavsett vad jag färgar, ska hålla mig till min egen hårfärg och möjligtvis lite ljusa slingor.

Jag som drömmer om det där långa hårsvallet, riktigt Victorias secret svall! Men nej då säger mitt hår! Sååå nu säger jag farväl till mitt axellånga hår och hej till kort frilla (snaggat i nacken), vet att jag förmodligen ångrar mig efter ett tag nu när mitt hår äntligen har växt ut, men jag MÅSTE! mitt hår mår verkligen inte bra och behöver börja om på en ny kula, då ska det bli ändring på mina vanor, ingen färgning, å blåsning, plattning o lockning, njaaa det ska jag inte utsätta håret för om det verkligen inte är ett speciellt tillfälle...

Här har ni lite bilder på mitt stackars hår med mina olika frisyrer, och är det någon frisör eller kunnig person där ute som har en åsikt. Ja tack säg den! Behöver hjälp!



Vid detta tillfälle var mitt hår nyklippt, hade kapat av ett par centimeter av slitna toppar. Häär gillade jag mitt hår, kvaliten och färgen!



Här var första gången jag körde räddningsaktion på mitt hår, efter en permanent o galet slitet hår, spontanklippning på hög nivå... Blir förmodligen någon liknande klippning nu också.



Tunnt, slitet hår, taget för bara någon vecka sedan...

Och dagens.. vad har jag utsatt mitt hår fr egentligen?



 

Inte så fint, friskt eller trevligt hår! För att försöka dölja detta? Jadu kamma och sätta om toffs stup i kvarten så att håret inte glipar, hårnålar ellermössa.... ett misstag är var ju även att färga håret mörkare = ser ljusa hårbotten lättare...


NÅN som kan komma med tips och råd????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0