Söndag 6 Maj

Idag har jag, hmmm!

Varit i en blomsterbutik med mor o mormor, visst gillar jag blommor men att gå med blomÄLSKARE där kan vara lite långtråkigt! Sedan var vi å handla innan vi åkte hem...

Har spenderat större delen av dagen med min bok fram tills 15 då vi fick gäster. Lite födelsedagsfirande för mormor, grillning o sedan min hembakta tårta (chokladtårta med mousse o grädde)... Även lite STCC tittande på tv, dock blev vi beskvikna när kussens klass inte visades på dagens sändning... Bara dem större klasserna visades, synd, besvikelse.

När några av gästerna åkt hem o så blev det lite resesnack/planerande, hårklippning o många skratt! Nu tv, ansiktsmask o snart sängen. Blir upp ganska tidigt imon då mor ska åka hem efter sin snabba visit.

Varför ska det vara så stort avstånd? Velar så mycket! Ska jag flytta hem? Ska jag stanna kvar?! Finns en del saker som bidrar till att jag stannar kvar, vill se vad som händer inom den närmaste framtiden... Får se, ska iaf stanna maj ut förmodligen, kanske åker hem o jobbar två veckor i sommar om jag har tur (återstår å se tills imon) annars har jag inte lyckats få något sommarjobb heller. Det som jag hade nästan i hand blev tyvärr inte. Hade ju varit skönt o ha något att göra i sommar, något mål och en visshet o självklart att tjäna pengar. Men tyvärr blir det ju inte så...

På ett sätt är det skönt att få en enda ledig sommar inför framtiden då det blir plugg o jobb som gäller...

- Fick ju inte så roliga nyheter när I kom hit idag, hade stött på en viss person i affären som hade sällskap av en viss person! Inte så roligt, alltid I som har "tur" o möter denna viss person. Jag gör det då aldrig, eller en gång... Vet inte riktigt vad jag tycker om det, ganska skönt ändå att slippa se dem tillsammans!

Får se vad som händer i framtiden, kan ju hålla tummarna att det går som jag vill. Men det kan man ju aldrig veta!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0